ЕРЕЖЕ
БУЛЛИНГКЕ ҚАРСЫ КОМАНДА ТУРАЛЫ
1. Жалпы ережелер
1.1. Осы Ереже мақсаттарды, міндеттерді, қалыптастыру тәртібін және
(бұдан әрі-Команда).
1.2. Осы Ереже Қазақстан Республикасы Білім Министрінің 2022 жылғы 21 желтоқсандағы №506 бұйрығымен бекітілген баланы қорқытудың (қорқытудың) алдын алу қағидаларына сәйкес әзірленді.
1.3. Команда педагогикалық кеңеспен келісім бойынша білім беру ұйымы директорының бұйрығымен құрылады және таратылады.
1.4. Өз қызметінде Команда осы Ережені басшылыққа алады.
2. Қызметтің мақсаты мен міндеттері
2.1. Мақсаты: білім беру процесіне қатысушылардың өзара іс-қимылын күшейту
қорқыту (қорқыту) фактілерінің алдын алу және оларға жол бермеу, жауап беру
қауіпсіз білім беру ортасын қамтамасыз ету үшін білім беру ұйымдарындағы қорқыту (қорқыту) фактілері.
2.2. Тапсырмалар:
* қудалаудың алдын алу және оған қарсы іс-қимыл жөніндегі қызметті ұйымдастыру
"досболлике" білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасына сәйкес;
* білім алушыларға қатысты қорқыту (буллинг) белгілеріне ол анықталған жағдайда дереу ден қою, білім алушыларға әлеуметтік көмек көрсету,
психологиялық-педагогикалық көмек;
* мектептің буллингке қарсы қызметінің тиімділігін диагностикалау мен мониторингін ұйымдастыру
3. Команданы Ұйымдастыру
3.1. Команда құрамына: мектеп директоры, директордың тәрбие работе жөніндегі орынбасары, директордың АХЧ жөніндегі орынбасары, әлеуметтік педагог, педагог-психолог, бірнеше белсенді, ынталы педагогтар мен қызметкерлер кіреді
қызмет көрсетуші персоналдың саны, ата-аналар жұртшылығының өкілдері.
3.2. Тиімді атаулы көмек көрсету мақсатында топ құрамына нақты жағдайды қарау, алдын алу іс-шараларын жоспарлау және жүргізу, мониторинг және т. б. кезінде басқа педагогтар уақытша кіре алады.
3.3. Команданың сандық құрамы және оның өкілеттік мерзімі, жұмыс тәртібі және шешімдер қабылдау қажеттілікті ескере отырып, осы Ережемен айқындалады
білім беру ұйымдары.
3.4. Бірінші ұйымдастыру отырысында топ мүшелері дауыс беру арқылы өз құрамынан басшы мен хатшыны сайлайды. Егер команда мүшелерінің жартысынан көбі дауыс берсе, топ жетекшісі мен хатшысы сайланған болып саналады.
3.5. Команданы ұйымдастырушылық-техникалық қамтамасыз ету (ұсыну
жабдықталған үй-жайларды, кеңсе жабдықтарын, қажетті әдебиеттерді, іс қағаздарын жүргізуді ұйымдастыруды және т.б.) білім беру ұйымының директоры жүзеге асырады.
4. Команданың Қызметі
4.1. Команда қауіпсіз білім беру ортасын құру үшін ресурстарға алғашқы талдауды ұйымдастырады.
4.2. Команда қорқытудың (қорқытудың) алдын алу және оған қарсы іс-қимыл бойынша келесі қызметті жүзеге асырады.
4.2.1. Мектепішілік мониторинг, мектептегі ортаны талдау үшін анонимді сауалнамалар жүргізуді, қорқытудың бар-жоғына негізделген дәлелдер қалыптастыруды, сондай-ақ оның білім беру ұйымында пайда болуының нақты тәуекелдерін ұйымдастырады.
4.2.2. Сауалнама нәтижелерін өңдеуді ұйымдастырады, аналитикалық қалыптастырады
білім беру ұйымдарында қорқыту (қорқыту) проблемасының нақты жай-күйі көрсетілген анықтама.
4.2.3. Қорқытудың (қорқытудың) және кибербуллингтің (өсудің) алдын алу мәселелері бойынша мектеп педагогтары мен қызметкерлерінің дайындық деңгейін талдайды
біліктілік, семинарларға, конференцияларға, жарияланымдарға қатысу, тәжірибе алмасу
және т. б.).
4.2.4. Білім беру ұйымдарында қорқыту (қорқыту) проблемасының бар-жоғын тану, көзқарасты қалыптастыру туралы педагогикалық кеңеске материалдар дайындайды
онымен жұмыс.
4.2.5. Білім беру ұйымдарында буллингпен жұмыс істеу жүйесін құруға дайын белсенді, ынталы педагогтарды, қызметкерлерді, ата-аналар қоғамының өкілдерін іріктейді және біріктіреді.
4.2.6. Білім беру ұйымының нормативтік-құқықтық базасын пысықтайды
оқу-тәрбие процесінің ерекшелігін, білім алушылар контингентін, ата-аналардың пікірін ескере отырып," Досболлике " білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (буллингтің) алдын алу бағдарламасын іске асыруды қамтамасыз ету
білім беру ұйымдарының қалыптасқан дәстүрлері.
4.2.7. Педагогтармен бірлесіп "Досболлике"білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасын іске асыру және қорқытудың алдын алу бойынша іс-шаралар жоспарын әзірлейді.
4.2.8. Білім беру процесіне қатысушыларды команда қызметі туралы үнемі хабардар етеді, оң тәжірибені таратуды қамтамасыз етеді.
4.2.9. Білім беру саласына қатысушылардың білім алуын ұйымдастырады және бақылайды
процесс: білім алушылар, педагогтар, техникалық персонал, білім алушылардың ата-аналары.
4.2.10. Білім беру ұйымдарында профилактикалық іс-шараларды жүргізуді үйлестіреді.
4.2.11. Ата-аналарды профилактикалық іс-шараларды өткізуге тартады және
консультациялық көмек көрсету.
4.2.12. Бағдарламаны іске асыруға оқушылардың өзін-өзі басқаруын тартады
білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу
"Досболлике".
4.2.13. Қызметі білім беру процесіне қатысушылардың құқықтарын қорғауға қайшы келмейтін серіктес ұйымдармен (коммерциялық емес ұйымдар, психологиялық орталықтар, басқа мектептер) ынтымақтастықты ұйымдастырады,
буллинг тақырыбымен жұмыс істейтіндер, КДНиЗП, қалалық медиа қызметтер, Сенім телефондары), буллингке қарсы білім беру мақсатында.
4.2.14. Зорлық-зомбылық жағдайларының таралуы, білім беру процесіне қатысушылардың көмек сұрауға дайындығы, жағдайлармен жұмыс динамикасын бақылау бойынша мектепішілік жағдайға мониторинг жүргізеді. 4.2.15. Мектеп мамандарының білім беру қажеттіліктерін анықтайды
біліктілікті арттырудың перспективалық жоспарына енгізу.
4.2.16. Мектептің буллингке қарсы саясатын, қорқытудың (қорқытудың) алдын алу жоспарын, мектептің инфрақұрылымын өзгерту үшін ұсыныстар әзірлейді.
4.3. Команда қорқыту (қорқыту) жағдайларына ден қою бойынша келесі қызметті жүзеге асырады.
4.3.1. Баланы қорқытудың (қорқытудың) алдын алу қағидаларына және білім беру ұйымындағы қорқыту (қорқыту) жағдайындағы іс-қимыл алгоритміне сәйкес буллинг жағдайлары туралы сигналдарды қабылдайды.
4.3.2. Білім алушыларға қатысты қорқыту (буллинг) белгілеріне ол анықталған жағдайда дереу ден қоюды ұйымдастырады.
4.3.3. Білім беру ұйымдарында қорқытудың (қорқытудың) әрбір нақты жағдайы бойынша көмек көрсетудің жеке жоспарын әзірлейді.
4.3.4. Белгілі бір сыныпта анықталған буллинг жағдайы бойынша көмек көрсету жоспарын іске асыруды үйлестіреді.
4.3.5. Қорқытудан (буллингтен) зардап шеккен білім алушыларға көмек көрсетуді ұйымдастырады, ата-аналарға көмектің қажеттілігі мен мәнін,
кәсіби көмек алу.
5. Құқықтар
5.1. Функциялар мен міндеттерді орындау үшін команданың келесі құқықтары бар.
5.1.1. Команданың құзыретіне жататын мәселелер бойынша өткізілетін ұйымның кеңестеріне қатысу.
5.1.2. Командаға жүктелген міндеттерді орындау үшін қажетті ақпарат пен материалдарды белгіленген тәртіппен сұрату.
5.1.3. Білім беру ұйымының атынан мемлекеттік билік және жергілікті өзін-өзі басқару органдарымен, басқалармен қарым-қатынаста өкілдік ету
ұйымның құзыретіне жатқызылған және ұйым басшысымен келісуді талап етпейтін мәселелер бойынша ұйымдар.
5.1.4. "Досболлике"білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұйымның қызметін жетілдіру, перспективалық дамыту бойынша ұсыныстарды қарауға енгізу.
6. Жауапкершілік
6.1. Команда қатысушыларына жауапкершілік жүктеледі:
6.1.1. Команданың функциялары мен міндеттерін орындамау (тиісінше орындамау) ,
Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасында айқындалған шектерде осы Ережемен айқындалған;
6.1.2. Мынадай ықтимал шараларды қоса алғанда, қорқытудың (қорқытудың) жолын кесу үшін шаралар қолданбау: қоздырушымен және қорқытуға қатысушылармен әңгімелесу,
қоздырушының ата-анасымен және қорлауға қатысушылармен әңгімелер;
6.1.3. Білім беру ұйымының басшысына кідірту немесе хабарламау туралы
оларға белгілі болған қорлау (қорқыту)эпизодтары;
6.1.4. Қорлауды тоқтатуға бағытталған шараларды, сондай-ақ қорлауды бастаушы мен қатысушыларға тәртіптік ықпал ету шараларын қолданбау
ішкі тәртіп ережелерімен және білім беру ұйымының жарғысымен, не
білім беру қызметтерін көрсету туралы шартта көзделген өзге де шаралар;
6.1.5. Егер анонимділікті сақтау туралы өтініш болса, өзіне белгілі болған мектептегі қорлау фактілері туралы хабарлаған білім алушының анонимділігін сақтамау
айтылды;
6.2. Команданың функциялары мен міндеттерін орындауға оның басшысы жауапты.
Глоссарий
Антибуллинг командасы-Мектеп қызметкерлерін (әкімшіліктен, педагогтардан, қызмет көрсетуші персоналдан, ата-аналардан) біріктіретін, буллингке қарсы құзыреті бар мектептің құрылымдық бөлімшесі,
арқылы мектепте Қауіпсіз орта құруға белсенді қатысатын
балалар ұжымдарында қорқытудың алдын алу және тоқтату.
Буллингке қарсы құзыреттіліктер-қажетті білім, Дағдылар, дағдылар
анықталған қорқыту (қорқыту) жағдайымен жұмыс, алдын алуды ұйымдастыру
қорқыту (қорқыту), білім беру ортасының жай-күйіне мониторинг жүргізу
ата-аналарға білім беру.
Қауіпсіз білім беру ортасы-бұл мектептің ішкі өмірінің біртұтас сапалық сипаттамасы, мұнда білім беру процесінің әрбір қатысушысы
психологиялық-физикалық қауіпсіздік құқықтары мен нормаларының сақталуына кепілдік беріледі,
әрбір білім алушының жеке дамуы үшін жағдайлар жасалады.
Консультациялық көмек-мақсаты ата-аналардың құзыреттілік деңгейін арттыру болып табылатын кәмелетке толмағандарды дамыту, әлеуметтендіру, тәрбиелеу және оқыту мәселелері бойынша психологиялық-педагогикалық көмек (заңды
білім беру және кәмелетке толмағандарды тәрбиелеу мәселелерінде.
Мектептегі құрылымдық бөлім-белгілі бір белгілер немесе критерийлер бойынша оқушыларды, мұғалімдерді және басқа қызметкерлерді біріктіретін білім беру мекемесінің ұйымдық бірлігі. Мектептің функционалды жүйесін құруда маңызды рөл атқарады, онда әртүрлі оқу және